dilluns, 10 de febrer del 2020

Dani contra la por

Aquest conte té diverses coses que m'agraden. En principi és un conte més dels que parlen d'emocions, en aquest cas de la por. Ajuda als infants a identificar-la i els dóna diferents opcions per superar-la. Fins aquí, més o menys com molts altres contes que parlen d'emocions.
Però aquest conte fa un pas més i interpel·la directament al lector a través de petites frases que pregunten a l'infant si es troba en la mateixa situació que el conte explica. M'agrada que no doni directament la resposta a com superar la por, sinó que deixi la finestra oberta perquè cada persona trobi la millor manera de fer-ho.
I encara hi ha una altra cosa que m'agrada (i que desconec si era intencionada o no). El títol del llibre és "Dani contra la por". El dibuix de la persona que surt al conte, no té un gènere definit (bé, o no té un gènere clarament definit). I fins al final de tot no trobem l'article que posa gènere al nom. 
D'acord, potser no era la intenció del llibre parlar del tema del gènere però, començar a trobar històries per infants on el gènere del protagonista no quedi clarament definit (i no perquè sigui un animal), com a adulta m'ha fet reflexionar i m'ha agradat.

Gonzalo, Mónica. Dani contra la por. Barcelona: Editorial Sentir, 2019

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada